„Deze toegangscontrole kan ik zelf instellen“

Referentie: logistiekcentrale met Siedle Secure Controller

17.10.2021

De vrachtwagens komen ieder half uur: er gebeurt veel in de logistiekcentrale van Wiha in het industriegebied van St. Georgen. Van hieruit levert de fabrikant uit het Zwarte Woud zijn handgereedschap en gereedschapskoffers internationaal uit. De nieuwe Siedle Secure Controllers in het logistiekgebouw zorgen er voor, dat deuren en poorten betrouwbaar met toegangscontrole zijn beveiligd. Zo blijven de hoogwaardige producten goed beschermd.

Het bedrijfsgebouw was reeds met deurcommunicatie en elektronische toegangscontrole van Siedle uitgerust, toen Wiha introk. Voor hun vereisten was de beschikbare techniek echter niet voldoende. De fabrikant heeft een flexibele toegangscontrole nodig met individuele rechten voor ongeveer 160 werknemers en een veilige bewaking van de 9 poorten bij de laadperrons. Deze doorgangen moeten veilig gesloten zijn, wanneer niet net goederen worden aangeleverd of opgehaald.

„Gebruikersvriendelijk en veelzijdig“

Gebhard Keller is hoofd gebouwmanagement bij Wiha en heeft zich op de markt voor toegangscontrole georiënteerd. Daarbij bemerkte hij een nieuw product: De Siedle Secure Controller.

De Controller liet zich naadloos in de aanwezige techniek met Electronic-Key-Lezers integreren. Dat was echter een bijzaak, meent Keller. Doorslaggevend voor de Secure Controller is het gebruikersvriendelijke totaalpakket: “De Secure Controller beschikt over een ingebruikname-wizard. Met deze software kan ik de toegangscontrole zelf instellen en configureren. Een dure ingebruikname-service is niet nodig", verklaart Keller. "Bovendien kan ik de toegangscontrole met de wizard zelf beheren en ben ik niet op ondersteuning door de fabrikant aangewezen. De Secure Controller voldoet aan onze hoge verwachtingen aan toegangscontrole in de logistiek. Hij is gebruikersvriendelijk, veelzijdig en eerlijk geprijsd.”

„Overtuigt in het dagelijkse gebruik“

Iedere Secure Controller van Siedle kan tot maximaal 4 ingangen beheren. Momenteel gebruikt Wiha in de logistiekcentrale drie Secure Controllers. Zij bevinden zich op verschillende plaatsen in het gebouw en zijn direct met elkaar verbonden. In het netwerk zouden tot maximaal 64 Controllers mogelijk zijn. “Zoveel zullen we er niet nodig hebben”, meent Gebhard Keller lachend. “Maar het is goed om te weten, dat de Secure Controller ook gemakkelijk uitbreidbaar is. Indien wij in de toekomst zouden groeien, dan weet ik, waarop ik kan vertrouwen. De Secure Controller overtuigt mij in het dagelijkse gebruik.”

Siedle Secure Controller: Highlights in een oogopslag

• Met ingebruikname-wizard voor eenvoudige installatie

• 2 overdrachtsprotocols op 2 bus-strengen (Vario-Bus, OSDP)

• Voor maximaal 4 deuren en maximaal 16 functiemodules

• Capaciteit voor maximaal 500.000 gebruikers

• Schaleerbaar tot in het kleinste detail (elk 1.000 deur-, week- en gebruikers-weekprogramma’s)

• Omvangrijke rapportage te exporteren naar CSV en PDF

Persfoto’s

Logistiekcentrale van Wiha in St. Georgen in het Zwarte Woud

In dit gebouw in St. Georgen in het Zwarte Woud bevindt zich de logistiekcentrale van Wiha. De toegangscontrole van Siedle zorgt ervoor, dat de deuren en poorten betrouwbaar op slot zijn.
(Foto: © Wiha Werkzeuge GmbH)

Betrouwbare toegangscontrole

De fabrikant Wiha heeft gekozen voor de Siedle Secure Controller. Doorslaggevend was het gebruikersvriendelijke totaalpakket, dat aan de hoge eisen aan toegangscontrole in de Wiha logistiek voldoet.

Gebhard Keller, hoofd gebouwmanagement bij Wiha

„De Siedle Secure Controller is gebruikersvriendelijk, veelzijdig en eerlijk geprijsd. Ik kan de toegangscontrole zelf instellen en configureren – zonder dure ingebruikname-service.“

Logistiekcentrale van Wiha in St. Georgen in het Zwarte Woud

(Foto: © Wiha Werkzeuge GmbH)

Betrouwbare toegangscontrole